Pages

  • RSS

dissabte, 18 de juny de 2011

Taboulé

Arriba l'estiu!! I amb ell, arriben també les ganes de menjar aliments frescos que ens ajudin a combatre la calor...
Un plat ideal per aquesta estació, és el Tabbouleh, tabulé o taboulé. Es tracta d'una amanida que sembla ser que té els seus orígens a Síria o el Líban, es pren ben fresqueta, així que abans de consumir-la, deixeu-la reposar com a mínim tres horetes a la nevera.

Ingredients:
  • Una tassa de Bulgur (jo substitueixo el bulgur per cous-cous, però a la recepta original és el bulgur el cereal que conté aquest plat). El bulgur és blat fragmentat, es germinen els grans de blat, es prepara una sèmola que es deixa coure i un cop cuita, es deixa assecar i es parteix. Conté totes les propietats nutricionals del blat, un bon nombre d'hidrats de carboni, vitamines i minerals, és digereix fàcilment i el seu contingut en grases es escàs, a més degut al seu contingut en fibra, ens pot ajudar a combatre alguns casos d'estrenyiment. 
  • Suc de dues llimones. Les llimones fluïdifiquen la sang, ajuden a evitar la formació de trombus i augmenten el nombre de glòbuls blancs. Són riques en Vitamina C i a més, contenidores de terpens, una substància terapèutica amb propietats anticancerígenes. Ull si consumim suc de llimona natural,  pot ocasionar danys en l'esmalt de les nostres dents, així que per tots els que us agradi així, una recomanació pel seu consum: feu servir una canyeta per beure'l.
  • Tres tomàquets. El seu color es deu sobretot a una altra substància terapèutica: el licopè, aquest és un tipus de carotè que conté propietats antioxidants i és un protector d'alguns tipus de càncer, a més prevé l'aterosclerosi, millora la vista i és útil per afeccions de la boca i de la gola.
  • Una ceba. Per gaudir dels seus beneficiosos efectes en la disminució del colesterol i de la pressió sanguínia, és necessari que la consumim crua, i és així com es consumeix en aquesta amanida! Grecs i romans la feien servir per la tos, els refredats i els dolors de gola. És expectorant, un bon desinfectant i un bon tònic nerviós. 
  • Menta fresca. És digestiva, tonificant i antisèptica, però si en consumim en dosis elevades, pot provocar alteracions del sistema nerviós. 
  • Oli d'oliva. El bon d'oliva (no refinat i premsat en fred), consumit en cru, millora el sistema digestiu, retarda el procés d'envelliment cel·lular i protegeix de les malalties del cor.
  • Julivert fresc (quan preparo tabulé, per una qüestió de costum no hi acostumo a posar julivert, però la recepta original en du, i la veritat, resulta un plat ben saborós!).El seu consum adequat, afavoreix la digestió, combat l'halitosi, és diürètic i antiinflamatori. Està contraindicat en embarassos.   
Preparació:

Posarem el cous-cous o el bulgur en un bol, (lo ideal és que el cous-cous es cogui només amb el suc de les llimones i l'oli; si heu d'afegir aigua al bulgur, escorregueu-lo abans per tal que deixa anar tota l'aigua); i hi afegirem el suc de les llimones.
A part, tallarem el tomàquet a bocins i picarem la ceba. Anirem tallant també el julivert i la menta, (si feu servir les dues herbes, les proporcions són dues terceres parts de julivert per una de menta). Tant si feu servir només la menta com si hi poseu les dues herbes, sigueu conscient que aquestes són clau en el plat, així doncs poden ser dues tasses de julivert i una de menta. Si en voleu menys, hi podeu posar una de julivert i mitja de menta, i si només hi poseu menta, poseu-hi al menys un parell de branquetes.
Ho barrejarem amb la ceba i el tomàquet, i tot seguit amb el cous-cous o el bulgur, hi afegirem un bon raig d'oli d'oliva i ho barregem tot bé. Ara ja ho podem desar dins de la nevera.
I quan ho anem a servir, ho podem presentar sobre una base de fulles d'enciam.
Per cert, jo no hi poso sal, estic acostumada a cuinar i a menjar amb poca sal, així que el tema sal, el deixo a les vostres mans...

Ja em direu si us agrada!

1 comentaris:

Reichel ha dit...

Hola!
Jo el vaig tastar quan vaig anar a Palestina i, efectivament, hi posen molt julivert, tant que és la base del plat. Em va resultar molt curiós, però la veritat és que va ser l'amanida més refrescant i lleugera que he tastat mai. Bon post!
Raquel (facilrapidoysano.blogspot.com)

Publica un comentari a l'entrada