Pages

  • RSS

diumenge, 17 d’abril de 2011

Batut de plàtan i canyella


Arriba el bon temps i amb ell les ganes de menjar i beure coses més fresques!
Fa alguns anys, de la mà d'un amic, vaig "descobrir" aquest batut que, algun diumenge amb l'esmorzar i alguna vegada com a postre utilitzo tant pel seu sabor, com pels seus nutrients i per lo senzill que és de preparar.

Ingredients:
(2 persones)
  • Un parell de plàtans madurs (madurs, però sense passar-se). Els plàtans són una de les fruites més calòriques que hi ha, això sí, degut a la seva composició en sucres simples,  resulten ideals per moments que requereixen d'esforç físic. Són rics en  magnesi i potasi, recomenables per tant per tractar la hipertensió arterial, i el seu aroma estimula la secreció dels sucs gàstrics.
  • Llet d'avena  (uns 400/450 ml.) Us indico la quantitat de manera aproximada ja que dependrà també de si us agrada més o menys espès. L'avena és el més nutritiu dels cereals, però és també un cereal molt ric en fibra; i el més digestiu de tots, a més a més, té efectes relaxants.
  • Una miqueta de canyella en pols. La canyella és un estimulant digestiu, que gaudeix també de propietats antisèptiques i antibiòtiques.
Preparació:

Pelar els plàtans i tallar-los  a rodanxes no molt primes, aboqueu-les dins del got de la batedora.
Tot seguit afegir la llet d'avena o de soja, (si està fresqueta, acabada de treure de la nevera,  millor).
Espolvoregeu-hi una mica de canyella en pols.
Fet això, tapeu la batedora i enceneu-la a un nivell suau, per tal que els plàtans es barregin bé amb la llet i no en quedin trossets. 
Quan ja s'hagin triturat, poseu la batedora a un nivell més fort durant uns segons, així la barreja es tornarà una miqueta més esponjosa.
Ara ja quasi ho tindrem, només haurem d'omplir els nostres gots amb el batut, que podrem decorar amb un polsim escàs de canyella.
(Quan he fet aquest batut com a postre, enlloc de gots de batut o de moogs, el que he fet servir són gotets petits que he decorat amb el polsim escàs de canyella i un trocet de canyella en branca).
Personalment no hi afegeixo gens de sucre, m'agrada tal i com queda, i el sucre trencaria una mica amb la idea de batut saludable, però si trobeu que hi manca una miqueta de sucre, afegiu-li en el got de la batedora, per tal que es barregi com cal amb la resta d'ingredients.
(També podeu provar a fer el batut amb llet d'arròs, aquesta té un saber més dolç que la llet d'avena, així que és probable que en aquest cas no necessiteu afegir-hi ni una miqueta de sucre!).
A veure si us agrada!

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada