Pages

  • RSS

dimecres, 18 d’agost de 2010

Hummus: Un plat fàcil i nutritiu


Un altre plat que preparo durant els mesos d'estiu és l'Hummus. 
Aquest  puré de cigrons, típic del Món Mediterrani Meridional i d'origen humil, està el·laborat amb ingredients d'allò més saludables: 
  • Els cigrons, les llegums tenen un alt poder nutritiu: hidrats de carboni, proteïnes i pocs greixos així com vitamines i minerals. Abans tenien un lloc habitual a la nostra cuina, però malauradament aquestes estàn sent desterrades...Això es deu d'una banda al vertiginós ritme de vida que portem, que sovint ens impedeix dedicar-li a la cuina el temps que li hauríem de dedicar. D'altre banda, existeix la creença de que les llegums engreixen, quan en realitat són una font importantíssima de fibra i en aquest cas concret, els cigrons, (juntament amb les llenties), són una de les llegums amb menys poder calòric. 
  • L'all, considerat un aliment medicina per les seves propietats antibiòtiques i desinfectants, però en conté moltes d'altres: laxant, diürètic, tònic nerviós,...Ja en l'antiguitat els egipcis donaven all als esclaus per les seves propietats terapèutiques i vigoritzants. Grecs i romans ho utilitzaven per guarir la tos i els refredats, però també els hi donaven all als seus soldats; Allia ne comedas...                                                 
  • Comí, una espècie amb una olor i un sabor molt característic i pronunciat, que gaudeix de propietats carminatives i aperitives, però el seu ús està contraindicat en nens). 
  •  Oli d'oliva, és antioxidant, conté àcid linoleic i oleic, afavoreix l'absorció del Calci, és un protector hepàtic,...
  • Llimona, fruita considerada també un aliment medicina donada les seves propietats: Rica en Vitamina C i protectora del sistema inmunològic.
Ingredients:
(És recomenable l'ús d'ingredients d'origen ecològic per tal que tots els aliments inclosos en el plat siguin el més sans i naturals possible, podent gaudir al màxim de les seves propietats).
400 gr. de cigrons cuits
3 cullerades de Tahini
2 grans d'all
El suc de mitja llimona
60 ml. d'oli d'oliva (a ser possible oli d'oliva a primera pressió en fred)
Pebre vermell picant
Comí
Sal

Preparació:
Posar els cigrons, l'oli i el tahini dins el got de la batedora. Batre-ho i afegir-hi els grans d'all i el suc de la mitja llimona.
Un cop tots aquests ingredients estiguin ben barrejats, afegir-hi el comí, (donat que aquesta espècie té un sabor molt pronunciat, aconsello que n'afegiu al vostre gust).Batre-ho.
Tot seguit posar-hi una mica de sal. Triturar-ho fins a obtenir-ne la textura desitjada.
Un cop llest, resta emplatar-ho; (abans d'emplatar-lo el podem deixar una mitja hora a la nevera per tal que ens resulti més fresc al paladar)
Personalment, per emplatar,  poso l'hummus en un plat que sigui una mica fons i maco, un cop dins el plat hi aboco un rajolinet d'oli d'oliva fent una mena d'espiral; hi afegeixo també una mica de pebre vermell i algun gra de comí.
Ara ja està llest per ser menjat, ja sigui acompanyat d'una pita integral o d'alguna llesca de pa bo.
 

2 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Et prenc la idea del comí, en l'hummus mai n'hi havíem posat. Fas unes entrades genials, molt aclaridores i amb un munt d'informació sensacional. Gràcies.

Psyche ha dit...

A veure si us agrada amb el comí; a mi m'encanta!
Moltes gràcies pel "piropo"!

Publica un comentari a l'entrada